Spring naar content

Groothandel

"De koppeling met NetSuite zorgt voor een naadloze koppeling met ons backend systeem. Dit scheelt veel tijd en geld."

Efficiëntie en service

Voorraadbeheer is een van de belangrijkste processen binnen de groothandel. Maar ook wij  begrijpen de druk die ligt op groothandel: zo efficiënt mogelijk werken, en dat tegen lage prijzen, maar toch met een persoonlijke service naar uw klanten. Met NetSuite’s moderne platform krijgt u optimaal inzicht in uw gehele procesketen en daardoor kunt u uw concurrentiepositie vergroten. Op de manier krijgt u de kans om in alle opzichten uit te blinken. Daarnaast heeft u in één oogopslag inzicht in de voorraad en inventaris, orderbeheer en financiën. Kortom, uw voorraadbeheer op orde!

Voorraadbeheer als core business

Alle processen geïntegreerd

Uw bedrijfsprocessen zijn ons startpunt! Vanuit dat punt helpen wij het werk in uw organisatie eenvoudiger te maken door inzet van een ruim assortiment aan innovatieve diensten en tijdbesparende oplossingen. Speciaal gericht op processen specifiek in de groothandel: WMS, ERP, transporteurs, leveranciers, webshop, voorraadbeheer en financiën onder één dak. Daarmee houdt u meer tijd over om uw organisatie te sturen op basis van feiten en kunt u nog meer succesvol zijn met uw bedrijf!

Voordelen

Werken met NetSuite’s moderne groothandelplatform heeft veel voordelen.

Voorraadbeheer

Voorraadbeheer is een van de belangrijkste processen binnen de groothandel. Maar wat ligt er in welk magazijn? Welke artikelen dragen bij aan winst en welke juist niet? En wie zijn uw grootste afnemers? Het komt er op neer dat u Inzicht houdt en tijdig ingrijpt. Dat is  noodzakelijk om uw concurrenten voor te blijven. De geautomatiseerde module voor voorraadbeheer helpt u daarbij. Daarmee kan voorraad over de gehele keten gevolgd worden. Binnen NetSuite kan ook de financiële impact van die voorraad bekeken worden.

Orderbeheer

Om handel te voeren is het eenvoudig aanmaken van orders en het snel en correct verwerken van deze orders een belangrijk onderdeel. Door middel van ordermanagement van NetSuite gebeurt dit op efficiënte wijze. Door de integratie van kritieke processen, hoeft u bijvoorbeeld niet na te denken over welke prijsafspraken er met bepaalde klanten lopen of welke actieprijzen vandaag gelden. Daarbij heeft u altijd real time overzicht van alle orders. Zo zorgt u dat iedere klant correct en snel geholpen wordt.

Analyse

NetSuite stelt u in staat om uw gehele groothandel te beheren met behulp van de belangrijkste statistieken, zoals artikelvoorraden en KPI's. Gegevens zijn altijd real time beschikbaar, zodat u tijdig en op feiten gebaseerd beslissingen kunt nemen met behulp van rapportages in overzichtelijke dashboards. Want flexibiliteit is een must om succesvol handel te drijven. Op deze wijze beschikt iedereen binnen uw organisatie over de juiste en relevante cijfers wanneer nodig, online via telefoon, tablet of pc.

In- en verkoopbeheer

NetSuite zorgt voor inzicht en besteladvies waarmee u kunt zorgen dat de artikelen uit uw assortiment in de juiste hoeveelheid op het juiste moment aanwezig zijn. Want natuurlijk wilt u dat de belangrijkste artikelen op het juiste moment beschikbaar zijn, zodat uw groothandel de service en snelheid kan bieden die klanten verwachten. Want het hebben van actueel inzicht in uw klanten en hun orderhistorie, biedt u de mogelijkheid om optimaal in te spelen op de behoeften van klanten.

Financiële administratie

Het geïntegreerde financiële management systeem maakt het mogelijk dat u voortdurend over een accuraat financieel inzicht beschikt. Doordat logistieke processen worden geïntegreerd, zodat het overzicht altijd compleet is. Hierdoor kunt u snel inspelen op veranderingen en uw groothandel efficiënter te maken en laten groeien. Alle functies zoals grootboek, debiteuren-en crediteuren administratie, activa en passiva zijn aanwezig. Met behulp van “Procure-to-Pay kunt u automatisch betalingen verwerken. Hierdoor is het eenvoudiger om een jaarrekening samen te stellen.

Complete CRM

Gepersonaliseerde service, klantloyaliteit opbouwen en concurrentievoordeel halen wordt ineens een stuk gemakkelijker. Met NetSuite’s CRM heeft u namelijk een compleet overzicht van alle interacties en transacties van uw klanten via ieder kanaal. Hierdoor kunt u ook makkelijker segmenteren en gedrag analyseren, wat goed van pas komt voor verkoop, marketing en service tussen offline en online verkoopkanalen.

Kunnen we u helpen met Netsuite?

Neem contact op om te praten over de mogelijkheden.